Icoon

Week 8  (nog 7 te gaan)

We zijn over de helft in de voorbereiding! Eigenlijk zelfs ruim over de helft, want twee weken voorafgaand aan de marathon is het advies om niet meer intensief te trainen.

De voorbereiding valt me eigenlijk mee. Het kost veel tijd, maar het levert je ook wel weer veel energie op. De afgelopen weken heb ik gelukkig nog niet echt hoeven af te zien. Natuurlijk ben ik wel eens diep gegaan bij een training, maar na zo’n training herstel je ook wel weer snel. De duurlopen doe ik in een rustig tempo en dat gaat goed.

Nu verwacht ik over zeven weken wel af te moeten zien. Die laatste kilometers zullen echt heel taai worden. Wat ik dan toch wel een beetje mis in de duurloopsport is een icoon aan wie ik mij op kan trekken. Als wielrenner kun je je vasthouden aan het beeld van bijvoorbeeld Laurens ten Dam die he-le-maal stuk gaat tijdens een Tour de France. Als loper kan ik mij niet echt identificeren met een Keniaan die lichtvoetig in een recordtijd over de finish komt. En ook het beeld van de soepel lopende Andrea Deelstra (ook al komen we beiden uit Dwingeloo) geeft mij niet dat beetje extra energie. Gelukkig heb ik nog wel m’n marathonmaten die voor extra motivatie zorgen. Al verwacht ik dat het tijdens de marathon wel echt op mijzelf aan gaat komen.

foto (24)Na het blarenleed van vorige week heb ik de afgelopen dagen wel weer lekker kunnen lopen. Geen natte voeten meer opgelopen en de plek op mijn hiel herstelt goed. Vandaag heb ik zelfs een nieuw record gelopen: 30 kilometer! Na al die grijze dagen was het vanochtend prachtig weer voor een heerlijke duurloop door de Onlanden. Vandaag ook voor het eerst een gelletje genomen tijdens het lopen. Hoewel ik over een sterke maag beschik, viel het toch niet helemaal lekker. De winegummetjes daarentegen vielen wel goed. Volgende week maar eens verder experimenteren met eten tijdens het trainen. Als je nog tips hebt, dan hoor ik het graag!

Tot volgende week!

Femke

Statistieken week 8

Wanneer Afstand Waar
16-02-15 9,5 km Zerniketerrein Training  2 min D3 – herstel – 4 min D3 – herstel – 6 min D3 – herstel – en vice versa
19-02-15 10 km Rondje Haren Rondje knallen!
21-02-15 8,5 Stukkie langs het kanoal Door onverwachts bezoek het lopen een dagje uitgesteld. Mooi rustig gelopen met Laurens
22-02-15 30 km Rondje Onlanden De magische grens aangetikt tijdens een heerlijke, zonnige loop!
2 thoughts on “Icoon

  1. Goed om te lezen dat het met je voorbereiding goed gaat. En een record lopen van 30 km
    is een mooie prestatie. Als je dat met een redelijk goed gevoel loopt moet het met de marathon wel lukken. Met het eten niet al te veel experimenten, een vloeibaar drankje met veel koolhydraten afgewisseld met water beviel mij wel goed: om de 5 km.afwisselen, geen verzorgingsplaatsen overslaan.

    Like

Geef een reactie

