Paniek

Week 11  (nog 4 te gaan)keep-calm-and-run-on2

Misschien is het de lente, maar ik begin een beetje last te krijgen van kolder in de kop. Daar waar ik de afgelopen maanden heel relaxt en nuchter kon kijken naar de marathon, begint nu bij tijd en wijlen de nervositeit toe te slaan: Heb ik genoeg gelopen? Wat neem ik mee onderweg? Wat doe ik aan? Pijntjes, wat nu? De niet-hardlopers vragen zich echt af waar ik me zo druk over maak, maar voor mij zijn dit nu wezenlijke vraagstukken.

Mijn gebrek aan ervaring en het goed willen presteren zitten me een beetje in de weg op het moment. Zo ben ik nog steeds zoekende in wat ik mee moet nemen onderweg. Qua eten ben ik er nu wel aardig uit: bananen, kruidkoek, winegums en  sportdrank. Maar dan loop je weer tegen het volgende probleem aan, namelijk hoe neem je alles mee? Ik heb een ‘bomgordel’ met één drinkflesje en een klein vakje waar net niet genoeg in past. Op zich een handig hulpmiddel, omdat ik het niet fijn vind om een volle gordel mee te zeulen tijdens het lopen. Alleen is deze gordel dus minder geschikt om eten mee te nemen voor onderweg. Gisteren in de Asicswinkel in Amsterdam uitgebreid naar alle mogelijkheden gekeken, maar uiteindelijk toch maar niets gekocht omdat ik niet weet wat wijsheid is.

Gelukkig gaat het lopen nog steeds goed. Het was even zoeken naar momenten om m’n loopjes te voltooien deze week, maar het is weer gelukt!  Het is een vreemde gewaarwording dat het normaal begint te worden om op zondag 20+ kilometers te lopen. Komende week de laatste week voluit trainen met als klapper de 35 kilometer en dan nog twee weekje afbouwen… Spannend!

Tot volgende week!

Femke

Statistieken week 11

Wanneer Afstand Waar
11-03-15 8 km Eemskanaal Rondje in de duisternis met de man
13-03-15 15 km Rondje Kardinge De wind maakte het nog best koud!
15-03-15 25 km Rondje Adorp Heerlijk gelopen met goed gezelschap
Geef een reactie

