Trial and error

Week 13  (nog 2 te gaan)

Nog maar twee weken! Met de zenuwen valt het nu gelukkig nog wel mee. Als ik over veertien dagen in mijn startvak sta, dan zullen die kriebels zeker wel komen.

Afgelopen zaterdag organiseerde mijn loopgroep Astrea een mooie wedstrijd. Je kon de 4 mijl, 10 kilometer of de halve marathon lopen. Omdat ik aan het afbouwen ben, heb ik de 10 kilometer gelopen. Het was een ontspannen loop, maar toch was ik bij aanvang van de wedstrijd wel een klein beetje nerveus. Die spanning voordat het startschot wordt gegeven hoort er bij wedstrijden voor mij gewoon bij.

Het lopen ging, ondanks de straffe wind, lekker. Het was erg leuk om door allemaal clubgenoten te worden aangemoedigd. Ik heb zelfs een nieuw PR gelopen: na 48:28 min kwam ik over de finish!

Omdat ik na de halve marathon van Haren foto (26)last kreeg van mijn scheenbeen, liet ik mij een paar compressiekousen aanmeten.Vorige week liep ik de 35 kilometer met deze kousen. Pijn in mijn schenen kreeg ik niet, maar helaas wel veel spierpijn in mijn kuiten. Ik dacht dat het kwam door de afstand, maar dat bleek toch niet het geval. Gisteren probeerde ik het weer met die krengen, en opnieuw kreeg ik veel last van mijn kuiten. Waarschijnlijk ontstaat er door de kousen veel spanning op de spieren, waar ik normaal geen last van heb als ik loop. De tip van Judith (ook een rookie van Astrea) heb ik maar ter harte genomen: lekker met de deegroller over de kuitjes!

Vandaag liep ik een kleine 20 kilometer met gewone hardloopsokken en dat ging gelukkig zonder klachten. Ik ben blij dat ik voorafgaand aan de marathon de compressiekousen heb uitgeprobeerd, want in Rotterdam gaan ze mooi niet aan!

Deze week nog een paar korte afstandjes lopen en volgende week houd ik een weekje rust.

Tot volgende week!

Femke

Statistieken week 13

Wanneer Afstand Waar
26-03-15 8,5 km Via Helpman naar Euvelgunne Even snel tussen de bedrijven door
28-03-15 10 km Zernike – Dorkwerd AstreaRun
29-03-15 19,5 km Dwingeloo en omgeving Back to the roots
5 thoughts on “Trial and error

  1. Jeetje wat een snelle tijden loop je toch. En zit ik nog te twijfelen over een halve marathon in oktober, loop jij op een zondag zo ‘even’ bijna 20k, pfff. Zo te lezen ben je er helemaal klaar voor:)!

    Like

Geef een reactie

