Apotheose

Week 14  (nog 1 te gaan, eigenlijk nog maar vier nachten..)

669 kilometer heb ik sinds het begin van dit jaar gelopen in de voorbereiding van de marathon. Zeshonderdnegenenzestig, dat is de afstand van Groningen naar Parijs!  Met nog een paar dagen voor de boeg hoop ik dat dit genoeg kilometers zijn geweest om de eindstreep te kunnen halen.

Na al die weken van voorbereiding trek ik de volgende conclusies:

  • De marathon voorbereiden met een aantal medestrijders is van harte aan te bevelen
  • Het is mogelijk om pr’s neer te zetten ten tijde van de marathonvoorbereiding
  • Het werkt motiverend als mensen met je meeleven
  • Compressiekousen zijn niet aan mij besteed
  • Gelletjes met citroensmaak zijn best goed te doen
  • Een marathon voorbereiden kost veel tijd
  • De ideale drinkgordel voor vrouwen met een zandloperfiguur moet nog worden uitgevonden
  • Een marathon lopen is ook een mentale kwestie
  • Hardlopen is verslavend
  • Van lopen in de wind en regen word je hard
  • Er zijn weinig mensen die hardlopend charmant op de foto komen
In Turkije alvast begonnen met stapelen :)

In Turkije alvast begonnen met stapelen 🙂

Afgelopen week heb ik natuurlijk ook nog hardgelopen. Dit keer eens in heel andere omgeving, namelijk Turkije! In de wetenschap dat het in de laatste week belangrijk is geen gekke dingen te doen, heb ik drie keer rustig een korte afstand gelopen. Juist door het rustige lopen in combinatie met een nieuwe omgeving was ik niet helemaal geconcentreerd en struikelde ik bij de tweede loop. Er was geen houden meer aan en ik lag languit op het betonnen pad. Omdat ik wist dat er mensen achter mij liepen, was het zaak zo snel mogelijk weer op te staan en door te lopen alsof er niets aan de hand was. Met de schrik in het lijf en de pijntjes negerend heb ik het rondje afgemaakt. De schade viel gelukkig mee: alleen schaafwonden op m’n elleboog, knie en scheenbeen.

Vandaag nog lekker getraind bij Astrea en gelukkig geen brokken meer gemaakt. Vanaf nu ga ik niet meer lopen en alleen nog maar koolhydraten stapelen. Op naar de grote dag!

Tot volgende zondag!

Femke

Statistieken week 14

Wanneer Afstand Waar
02-04-15 6 km Belek Lekker kalm an in korte broek!
03-04-15 6 km Belek Met buikschuiver 😦
05-04-15 6 km Belek Heerlijk ontbijt als beloning
08-04-15 12,5 Walfridusbrug Inbeelden dat je over de Erasmusbrug loopt
5 thoughts on “Apotheose

  1. Leuk om je laatste ervaringen te lezen! Heel veel succes zondag. We zullen je over de finish 🏁 schreeuwen, maar waarschijnlijk is dat niet eens nodig. Tot zondag en sterkte met de laatste voorbereidingen!

    Like

Geef een reactie

