Over

Foto 09-03-14 10 01 53Ik ben Femke Schrijvers, 32 jaar en woonachtig in Groningen. Drie jaar loop ik nu echt fanatiek hard. Mijn lidmaatschap van Loopgroep Astrea heeft daar zeker aan bijgedragen.

Het idee om een marathon te lopen is vrij recent ontstaan. De halve marathon van Zwolle afgelopen juni ging me vrij gemakkelijk af. Zodoende besloot ik dat het tijd was voor een stapje meer: het lopen van een marathon. Een mooi punt voor op mijn bucketlist van 2015.

Maar ja, dan neem je zo’n besluit en moet je kiezen voor welke marathon je gaat. Wordt het New York, Berlijn, Londen, Istanbul? Nee, voor zo’n eerste ervaring blijf ik relatief dicht bij huis: het wordt de marathon van Rotterdam op 12 april 2015.

Van meerdere mensen heb ik vernomen dat het een erg leuke loop is en dat velen daar hun debuut hebben gemaakt. Ook vind ik het moment erg fijn. Die donkere avonden zijn toch wel verleidelijk om na een werkdag op de bank te hangen. Nu heb ik een doel om lekker naar buiten te gaan en te trainen. Met deze blog houd ik je op de hoogte van mijn weg naar de marathon van Rotterdam.

Advertenties

4 thoughts on “Over

  1. Hoi Femke:
    Tja best even puzzelen hè om uit te zoeken wat je nou moet eten en drinken.
    Wij hebben nagenoeg geen vast voedsel ingenomen tijdens de marathon maar zijn uitgegaan van onderstaande richtlijn:
    Voorbeeld voor iemand die 4 uur over de marathon doet.
    Maximale gewichtsverlies van 2% = 1,2 kilogram gedurende 4 uur. Met een zweetverlies van 3,2 liter over 4 uur betekent dat een inname van minimaal 2 liter gedurende de hele wedstrijd, oftewel 500 ml per uur. Door elke 30 minuten 250 ml vocht te in te nemen beperkt je het vochtverlies tot 2% lichaamsgewicht.

    Neem bij voorkeur in de laatste 15 minuten voor de start 200-500 ml (isotone) sportdrank en vervolgens elke 30 minuten 250 ml isotone sportdrank. Door dit elke 30 minuten aan te vullen met een koolhydratendrankje krijg je bovendien voldoende koolhydraten binnen.

    Maar ja, je moet het een en ander nog maar eens uitproberen bij de 35 km.loop

    Like

    • Dank voor het meedenken! Vorige week bij de halve marathon heb ik inderdaad voor de start isotone sportdrank gedronken en dat beviel goed. We moeten binnenkort maar even afspreken om het strijdplan 🙂 door te nemen!

      Like

  2. Leuk om je ervaringen van de laatste weken te lezen! Heel veel succes toegewenst. We zullen je zondag aanmoedigen en je naar de finish 🏁 schreeuwen. Tot zondag!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s